Niedziela, 20 Maj 2012, Imieniny obchodzą:
Wysokie Mazowieckie

Mieszkańcy piszą

Komentarz Leszka Białego do dwumiesięcznika Echo Wysokiego

31.03.2011 | Mieszkańcy piszą

W styczniu 2011r. w dwumiesięczniku miasta Echo Wysokiego w wywiadzie Pan Burmistrz Siekierko sporo miejsca poświęcił mojej skromnej osobie, który odważył się stanąć kilka miesięcy wcześniej w demokratycznych wyborach na burmistrza naszego dumnego miasta.

Ponieważ w wywiadzie pojawiło się sporo oszczerstw i zwykłych kłamstw pod moim adresem postanowiłem odpowiedzieć na ten artykuł. Wywiad mnie nie zaskoczył, bo dochodziły i dochodzą do mnie sygnały o niesamowitej traumie jaką przeżywał burmistrz Siekiero w czasie wyborów, dziwi mnie jednak to że ukazał się w bezpłatnym wydaniu co w swojej istocie jest bezpłatne z nazwy bo podobnie jak Pan Burmistrz czasopismo Echo Wysokiego utrzymywane jest z naszych podatków więc dobrze byłoby gdyby zawierało teksty kulturalne a nie o charakterze populistycznej propagandy. Szkoda, że aż tak odważny nie był Pan Siekierko podczas kampanii wyborczej i wtedy nie zmierzył się na argumenty.

Z uwagi na fakt otrzymania ponad 31% głosów czuję się zobowiązany do działania na rzecz wszystkich, którzy pragną zmian dla dobra ogółu mieszkańców a także uświadomienie reszcie jakie zagrożenia niesie nieodpowiedzialna władza lokalna. Już samo nazwanie przez Pana Siekierko wyborców, którzy oddali na mnie głos "przeciwnikami" dużo mówi nam o jego kulturze osobistej i niebywałej agresji z jego strony.

Czy każda osoba, która głosowała na Pana jest od razu moim przeciwnikiem? Ja tak nie uważam, są to ludzie którzy na Pana głosowali, którym należy się taki sam szacunek jak i tym, którzy oddali na mnie głos. Wracając do kampanii wyborczej z mojej strony pisałem merytorycznie prawdę, podpartą faktycznymi danymi, które zamieściłem na moim blogu i ulotkach wyborczych. Te informacje nie zostały zakwestionowane przez sąd, jedyne co Pan próbował zakwestionować to mój prawdopodobny scenariusz na przyszłość co do przekształceń własnościowych w ZWKiEC. Ja kierowałem się troską o majątek miasta i jego mieszkańców. Jarosław Siekierko oraz Przewodniczący Rady Miasta Józef Sokolik zakwestionowali nasze twierdzenie, że "po przekształceniu w spółkę z o.o. zyski będzie czerpać wąska grupa ludzi tj.: prezes spółki, zarząd i rada nadzorcza, a my mieszkańcy miasta będziemy płacić coraz to większe rachunki". Na rozprawie w trybie wyborczym nie byliśmy w stanie udowodnić postawionej tezy, ponieważ dotyczyła przyszłości, dlatego też przystaliśmy na ugodę wycofując wyżej wymienione treści z naszej ulotki. Jednak to przyszłość pokaże czy nie będę miał racji w tej sprawie.

Napisał Pan, iż zarabia Pan w granicach 8000 zł miesięcznie, jednak rzeczywisty koszt Pańskiego utrzymania przez podatnika wynosi ponad 154 000zł rocznie i jest to fakt niezbity, koniec i kropka, porównywalny z zarobkami z dużych miast wojewódzkich. Co gorsze bardzo wysokie naszym zdaniem są również pobory czołowych dyrektorów i kierowników zatrudnionych w jednostkach podległych burmistrzowi.

Cały nasz program z kampanii i treści z ulotek są na blogu, więc można wszystko sprawdzić. Nazywa Pan nas samobójcami, wypisując rzeczy, które nie miały miejsca, zarzuca Pan nam że oczernialiśmy Pana rodzinę, proszę mi napisać czym i kiedy?

Czy próba zmniejszenia obciążeń kosztów zarządzania miastem to bajka?

Planowaliśmy redukcję kosztów i optymalizację struktury organizacyjnej, sama redukcja czterech kluczowych wynagrodzeń oraz likwidacja straży miejskiej pozwoliłaby zaoszczędzić przez miasto prawie 350 tysięcy złotych rocznie, co w perspektywie kadencji czteroletniej dawałoby oszczędności minimum 1 400 000 zł.

Dlaczego pieniądze wydawane na straż miejską nie mogą być wydane na organizację dodatkowych lekcji dla dzieci z ubogich rodzin lub zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży? W jakim celu planowana jest instalacja telewizji przemysłowej w parku przy ulicy Rynek Piłsudskiego za 179 000 zł.? (za kilka zamontowanych kamerek.....szok!!!!)

Proponowałbym sprawdzić dokumentację oraz zasadność kosztów administracyjnych, zakupy materiałów, paliwa przez jednostki podległe samorządowi. W tym przypadku szczególnie wnikliwie skontrolować wydatki w ZWKIEC. Obecne wysokie stawki zaproponowane mieszkańcom przez ten zakład wpływają na bardzo i to bardzo wysokie czynsze mieszkań komunalnych i spółdzielczych, jak również na codzienne utrzymanie domów jednorodzinnych i co się z tym wiąże wysokie koszty życia w naszym mieście w porównaniu z innymi miastami regionu.


Wysokie Mazowieckie

Łapy

Białystok

Zambrów

Ciechanowiec

Cena wody m3/netto zł

2,52

2,18

2,60

2,04

1,94

Cena za odprowadzanie ścieków m3/netto zł

3,70

2,91

2,70

3,90

3,84

Cena ciepła GJ/zł netto

41,90 dla ciepłowni na ul. Długiej 53; 49,63 na ul. Długiej 15

26,25 39,28 51,29

24,68

24,68

Brak danych

Cena nośnika ciepła m3/zł netto

19,44

5,54 8,77 12,32

9,74

9,74

Brak danych

Ceny podałem ze stron internetowych, jak widać występują spore różnice miedzy samorządami.

Startując chcieliśmy zredukować koszty władzy, nie chcemy żeby władza lokalna dodatkowo na nas zarabiała, bo wiemy że jeśli samorządy lokalne będą chciały pozostać konkurencyjne wobec sąsiednich gmin, to muszą ograniczać obciążenia swoich mieszkańców tym bardziej że na tle sąsiednich miast i cen utrzymania mieszkań mogłoby się wydawać że miasto Wysokie Mazowieckie to bogaty kurort, w którym mieszkają sami zamożni ludzie a tak niestety nie jest. Znamy przepisy prawne, podobnie jak urzędnicy, wiec proszę nie zarzucać nam niekompetencji.

To nie zakorkowane ulice są dotkliwym problemem mieszkańców jak to Pan pisze w tekście, skądinąd wiadomo że jedyne co wychodzi politykom w odkorkowywaniu miast to odkorkowywanie butelek, ale wysokie koszty utrzymania mieszkańców i duże fiskalne obciążenie przedsiębiorców. Im mniej pieniędzy wyciągniętych z kieszeni mieszkańców tym więcej jest przeznaczanych na konsumpcję przez nich samych co owocuje dochodami i dodatkowym zatrudnianiem przez przedsiębiorców, więc proszę nie dziwić się jak Pan to zawarł w artykule, że jest Pan krytykowany przez firmy działające na terenie miasta.

Ponadto proszę zrozumieć i nie przypisywać tylko sobie sukcesów nas wszystkich, to że Wysokie Mazowieckie zajmuje wysokie miejsce w rankingach to zasługa wszystkich pracujących mieszkańców i przedsiębiorców dających pracę oraz rolników robiących u nas zakupy, to z naszych podatków jest Pan utrzymywany i robione są inwestycje.

Majątek miasta był i jest wypracowywany przez nas mieszkańców. Chwali się Pan, że nie ma służbowego samochodu, a my wiemy jakie kwoty wydają ZWKiEC na zakup paliwa, my chcieliśmy sprawdzić zasadność tak wysokich kosztów bo 222 000 litrów oleju napędowego i 9500 litrów benzyny ze specyfikacji na dostawę paliw płynnych to bardzo duża ilość, ponadto chcielibyśmy się dowiedzieć ile dostał Pan zwrotu za wyjazdy służbowe prywatnym samochodem?


Specyfikacja istotnych warunków zamówienia z 2009 dla ZWKiEC w Wysokiem Mazowieckiem

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia z 2009 r. dla MPWiK sp. zo.o. w Łomży

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia z 2010 r. dlaZWiK w Łapach

Olej napędowy

222 000 litrów

180 000 litrów

90 000 litrów

Benzyna E95

9 500 litrów

3 000 litrów

4 000 litrów

Szanowni Państwo wiem, że Wysokie Mazowieckie nie jest najgorzej zarządzanym miastem w Polsce, są gorzej i o wiele bardziej zadłużone miasta, ale to nie oznacza, że można rządzić taniej i lepiej. Ja życzę Panu burmistrzowi i nam mądrych wyborów inwestycyjnych, jasnych i przejrzystych przetargów, szybko kończących się inwestycji, a nie przeciągających się wykopów i remontów zakańczanych z reguły przed końcem kadencji. Ja nie obiecywałem żadnych złotych gór, chodziło mi o to, żebyśmy dobrze gospodarzyli naszymi wspólnymi pieniędzmi, żeby konkursy, przetargi i zakupy dla miasta dostarczały te firmy które są najtańsze i bez powiązań rodzinnych i towarzyskich. Mam nadzieję, że mimo zapewnień w gazecie Pan jednak się zmieni i nie będziemy musieli się za Pana dalej wstydzić.

* Portal Wysokomazowiecki nie ponosi odpowiedzialności za treści autorstwa użytkowników Portalu Wysokomazowiecki.

Leszek Biały

Komentarze:

~ klimek | 31.03.2011 08:53

ciekawy artykuł popieram Pana

~ xy | 31.03.2011 09:57

Zwykła propaganda ze strony Pana Białego!!!

~ ciekawski | 31.03.2011 11:16

Ostatnio widziałem ranking gazaty "Wspólnota" na tej stronie, gdzie nasze miasto wypadło bardzo dobrze, wiec za naszego burmistrza nie trzeba sie wstydzic, oj Panie Biały, wymyslasz w tym swoim artykule...

~ bubu | 31.03.2011 11:59

W naszym mieście rządzi Siekierko, Prezes Mlekovity i Proboszcz... ot cała trójca, kase sobie napychają do kieszeni ale żeby stworzyć nowe fabryki na lotnisku czy coś podobnego to nie ma szans...bo przecież wymogi w przetargach obejmują tylko kilka osób do zatrudnienia w ciągu kilku lat.Czynsze za mieszkania są ogromne ;/ a ceny mieszkań w Mazowiecku chyba wzieły się z kosmosu, już w łomży można taniej kupić mieszkanie niż tutaj. jak młodzi ludzie mogą zacząć budować rodzinę jak zarobki w mieście są bardzo niskie a czynsze i koszty utrzymania są bardzo wysokie. o kupnie mieszkania czy budowie domu nie wspomnę...

najgorzej jest jak ktoś sie wzbogaca w szybkim tempie i chce jeszcze więcej zagarnąć dla siebie....

Brawoo Panie Leszku!!

~ Rysiek | 31.03.2011 14:03

Ciekawski wejdz na strone Białego to tam masz podany link odnośnie kontroliu w Urzędzie Miasta przeczytaj to ci kapcie spadną ile zarzutów, i zobaczysz czy trzeba się wstydzić.

~ 123 | 31.03.2011 14:10

Najpierw to niech Pan sklep otynkuje a potem zabiera się za politykę(jeśli wie Pan co to znaczy). Co do bubu Nowe fabryki na lotnisku nie chce prezes Mlekovity bo powstaną nowe miejsca pracy i ludzie zaczną odchodzić z Mlekovity, a jak każdy wie Pan Leszek jest lubiany i był faworytem Mlekovity i jej prezesa więc za jego rządów takowe by na pewno nie powstały.

~ Obserwatore Romano | 31.03.2011 14:13

Tak tylko Białystok to 300 tyś miasto a w Ciechanowcu bloków jak na lekarstwo.
I szczerze mówiąc niby miasto Ciechanowiec większe od tych nowych miast, a więcej jest gospodarstw rolniczych niż w Czyżewie czy Szepietowie.
A po trzecie monopol władzy "DZIERŻY" jeden pan z ul. Ludowej i wszystko w temacie.
Dlatego Wysokie Mazowieckie jest zapominaną mieściną w której nic się nie inwestuje poza Mlekovitą. A innym podmiotom gospodarczym "WSTĘP SUROWO WZBRONIONY" !!

~ Adam | 31.03.2011 16:12

Dobre, mocne teksty są w tym artykule, właściwie z faktami trudno polemizować. Z czysto publicystycznego języka podoba mi się to zdanie "Ja nie obiecywałem żadnych złotych gór, chodziło mi o to, żebyśmy dobrze gospodarzyli naszymi wspólnymi pieniędzmi, żeby konkursy, przetargi i zakupy dla miasta dostarczały te firmy które są najtańsze i bez powiązań rodzinnych i towarzyskich."

~ Pietia | 31.03.2011 16:33

do ciekawskiego, czytaj to co jest napisane ze zrozumieniem, miasto ma dobre wyniki w rankingach bo dużo wpływa z podatków i tyle, to zasługa przedsiębiorczych mieszkańców, załóżmy bardzo hipotetyczną sytuację, pada połowa zakładów z tym największym, ludzie tracą pracę, wówczas również drastycznie spadną wpływy z podatków i w rankingach też polecimy w dół, prosta ekonomia. Zresztą prawdziwym zaufaniem jest to jak odbierają przedsiębiorcy a sam burmistrz przyznał w wywiadzie w Echo ze jest krytykowany przez lokalnych przedsiębiorców. kwota 220000 litrów diesla w porównaniu z 6 razy większą łomżą naprawde zastanawia, no tanim miastem to Wysokie nie jest.Niestety:/

~ ciekawski | 31.03.2011 18:16

do pieti, przez ostatnie lata na własne oczy widziałem jak zakład się rozrasta( ten od 220 000 litrów diesla), więc i samochody sa potrzebne, a na wode z tego co mowia nie da sie jezdzic, a liczba mieszkańców nie decyduje o wielkości zakładu, to odnośnie łomży

~ Pietia | 31.03.2011 19:57

ciekawski za czyje pieniądze były remonty, zakupy sprzętu w wodociagach? Odpowiedz jest jedna z miasta, a miasto skad ma, od nas płacących podatki i z majątku trwałego wypracowanego przez nas i rodziców. Dlaczego za ciepło, które stanowi większą cześć rachunku w blokach ludzie płacą o wiele więcej niż w innych miastach?
Niedawno przyszedł papier że od kwietnia podwyżka wody 2.59 zl za m3 a odprowadzanie ścieków 3.80 zł m3 wiec ceny które podał Biały już od jutra nieaktualne. Zgadzam się z nim że można ukrócic i sprawdzic gospodarnosc w Zwkiec. sprawdziłem przed chwilą w przetargach miasta, ta specyfikacja jest na dwa lata, zrobię taką małą luźną kalkulację: średnio mamy 25 dni roboczych w miesiącu, razy 24 miesiace daje 600 dni roboczych. Czyli 220000/600 daje 366 litrów zużytch dziennie, około. Przecietna ciężarówka zużywa przypuścmy 36 litrów na 100km, czyli z 366 litrów wychodzi że przejechano 1000 km na dzień! Jesli się pomyliłem to mnie poprawcie. Oczywiscie jest sprzet ciezki, ciagniki no ale czy to naprawde zużywa az tyle ropy?

~ ciekawski | 31.03.2011 20:23

Pietia obliczenia które pokazałes jeszcze dobitniej pokazują ze taka ilosc paliwa jest bardzo bardzo realna przy takim sprzecie jakim dysponuje ten zaklad, wiec trzeba zadac pytanie dlaczego ten Pan Biały stara się wszystko przedstawić w innym świetle...

~ Pietia | 31.03.2011 21:14

Nie dajesz żadnych rzeczowych argumentów, a obawy Białego i jego argumentacja przekonuje mnie i moich znajomych z którymi dzisiaj dyskutowaliśmy. Uważam że można oszczednie gospodarowac miastem. Po co ta straż miejska w mieście które można przejść w 10 minut, gdzie na każdym rogu stoi radiowóz policji. Na co komu oni? Po co te kamery na rynku?remonty w centrum tez ciągneły sie i ciagneły, oczywiscie skończyły sie w roku wyborczym, napisz mi Ciekawski gdzie Bialy napisał nieprawdę?

~ Roki | 31.03.2011 21:25

Jak jesteś taki ciekawski to przecztaj protokół z kontroli RIO w ZWKiEC . Bez komentarza.

~ Marian | 31.03.2011 21:37

Dobry artykuł.popieram

~ Roki | 31.03.2011 21:56

Ciekawski przeczytaj jeszcze prtokól z kontroli RIO w Urzędzie Miasta to się ze wstydu spalisz a nie tylko będziesz się wstydził. Człowieku nie broń czegoś co się nie da obronić.

~ Gryf | 31.03.2011 22:24

Zrobili spółeczkę z ZWKiEC żeby robić poza miaste do dzisiaj nie wygrali żadnego przetargu na roboty poza miastem Jedyne co im dobrze wychodzi to podnosić ceny mieszkańcom za media.

~ Nina | 31.03.2011 22:35

panie burmistrzu a co to za pozycja w budżecie obsługa długu publicznego 191 738 zł? Przecież w wywiadzie w Echo o ile się nie mylę pisał pan ze miasto nie ma długu!!! Co to za pozycja w budżecie "instalacja systemu telewizji przemysłowej w parku przy ulicy Rynek Piłsudskiego 179 000zł" z działu ochrona zdrowia, jaki związek to ma z ochroną zdrowia?

~ Darek | 31.03.2011 22:54

Super artykuł Panie Leszku !!!!, Byłem za Panem i nadal będę !!!!!!!!!
Szczera prawda, to mi się podoba ze nie boi sie Pan mówić prawdy !!! Trzeba to mówić i rozgłaszać.
Musze Pana spotkać i osobiście pogratulować tego co Pan robi.

~ Dżolero | 31.03.2011 23:26

Pan Biały zachowuje się jak paranoik, który wymieniając wysokość zarobków szuka zwolenników. Z około 30% poparciem nie da się wygrać tej śmiesznej, skądinąd przez Pana wywołanej potyczki, m.in. ze względu na to, że reszta Panu nie ufa. Jeśliby Pan doszedł do władzy to wpierw Pan musiałby się nachapać,a w przypadku tej władzy mamy to już z głowy i dlatego to wszystko tak sprawnie prosperuje.
Pozdrawiam 70% wysokomazowiecczan.

~ CBA | 01.04.2011 09:08

Dżolero myślę że już Biały dzisiaj miałby dużo więcej niż 30 procent, bo do ludzi dopiero teraz dociera informacja. Popiszcie jeszcze więcej ille się nachapaliście przynajmniej dobrze że się do tego przyznajesz to napewno już długo nie porządzicie. Jak was oderwą od koryta to myślę żę dużo ciekawych spraw wyjdzie na jaw i tego się najbardziej boicie.

~ bubu | 01.04.2011 10:29

ludzie nie byli świadomi tego co się w mieście dzieje, teraz wszystko wychodzi na jaw!!! co najśmieszniejsze i zastanawiające zarazem było to że do rady miasta dostali się ci sami ludzie co zawsze byli u boku Siekierki....potrafią tylko zdzierać pieniądze z ludzi którzy i tak ich nie mają....

~ J23 | 01.04.2011 12:07

Mamy komentarze od zwolenników Siekierki, chamstwo, obrażanie, tylko aby nie na temat A zwolennicy Białego pełna kultura dyskusja na argumenty,. Chciało by się powiedzieć jaki pan taki kram.

~ krzyś | 01.04.2011 12:08

przez to że podatki w naszym mieście są bardzo drogie nie stać mnie na wiele podstawowych rzeczy ,na dodatek biorąc pod uwage że wszystko drożeje żywność paliwo itp. Popieram Pana , rozbić tych złodziei , rozwalić tą spółkę i nie dopuścić do koryta .

~ Mirek | 01.04.2011 17:43

podałem link z kontroli z RIO i on zarzuca komuś nieznajomosc prawa

~ mieszkaniec | 01.04.2011 20:28

Te wystąpienia pokontrolne to kompromitacja we wszystkich jednostkach podległych burmistrzowi Siekierko kontrole RIO to kilkunasto stronicowe zarzuty włącznie ze skierowanie do prokuratury sprawy malwersacji ponad 150000zł w Gimnazjum. Przysłowie mówi że ryba psuje się od głowy. Przecież ta sytuacja trwa już ponad 10 lat , świadczy to o totalnej nie kompetencji burmistrza i jemu podległych dyrektorów. Rady Miasta i i pracvowników, a młodzi ludzie z kwalfikacjami nie mogą dostać pracy.

~ olo | 02.04.2011 15:07

ludzie to że znajdujemy się wysoko w rankingu miast świadczy, że:

1. Pozostałe miasta są zarządzane bardzo nieudolnie. A to nie oznacza, że nasze miasto jest administrowane prawidłowo.

2. Wytworzyła się dobra koniunktura na rynku pracy w naszym mieście i powiecie. Zasługą takiego obrotu sprawy jest, obojętnie co sądzimy o tej firmie, Mlekovita. Zauważcie jak dużo osób ze wsi przyjeżdża do Wysokiego robić zakupy za spore pieniądze. Kupując począwszy od bułek a kończąc na samochodach i maszynach rolniczych nakręcają koniunkturę o której wspomniałem. Faktem jest, że gdyby nie Mlekovita, rolnicy nie mieliby pieniędzy, dopłat i zdolności kredytowech.

Na podstawie tych wniosków można wyciągnąć podsumowanie.

a) Główną siłą miasta są prywatni przedsiębiorcy

b) p. Siekierko korzysta z koniunktury, która, na tle stanu gospodarki Polskiej jest niezła i plądruje budżet miasta, który jest finansowany z wysokich podatków i opłat.

c) Nie szanuje swoich wyborców, zapomina o (większości) nich. No ale to już choroba polskiej demokracji.
Dzięki za przeczytanie.

~ centrum | 03.04.2011 12:56

Najgorsze jest to że każda podwyżka uderza najbardziej w tych najbiedniejszych, paradoks jest taki ze te emerytki co często głosują na nich potem wydaja nie małe pieniądze na rachunki.

~ edzio | 04.04.2011 18:16

BRAVO Panie Biały!!! Idzie Pan pod prąd i nie boi się Pan swoich przekonań, to najważniejsze. Bardzo pięknie napisany artykuł, właściwie NOKAUT. Jest Pan naprawdę jednym z nielicznych polityków nie tylko w skali regionu ale i kraju który chce ograniczyć koryto i uzmysłowić ludziom że o własnych pieniądzach powinni decydować sami a nie jakiś urzędnik.

~ tupac | 04.04.2011 18:48

Czyli nic w kraju się nie zmienia, nowe wybory, te same twarze, to samo działanie. Może kiedyś lud się obudzi. Trzeba pracować dalej w UK. Pozdro

~ czarny | 04.04.2011 21:16

Tak jest zgadza się pan leszek jest politykiem w skali kraju a jego pomagier pan jurek jest politykiem w skali światowej szczególnie alkoholowej....

~ czarny | 04.04.2011 21:18

tylko patrzeć kiedy by sprywatyzowali całe miasto razem z obecnym burmistrzem

~ czarny | 04.04.2011 21:21

I zamiast straży miejskiej pieszo yankesy jeździliby na koniach niczym na dzikim zachodzie

~ Magik | 04.04.2011 22:36

Czarny może napiszesz też jakie rodziny wygrywają przetargi w mieście i dostarczają materiały dla miasta? śmiało:)
W mojej opinii Policja pracuje dobrze i Straż Miejska jest zbytecznym wydatkiem, Bialy natomiast ma sporo racji i nie ma powodu do śmiechu.

~ J23 | 05.04.2011 20:29

Ty jesteś Carrny i tępy jak spod Siekiery jak to od razu widać z kim ma się doczynienia, ciemnogród i prymityw.

~ Pele | 05.04.2011 21:05

Czrny pochwal się jeszcze wynikami kontroli RIO w Urzędzie , i bo to jest niekompetencja w skali światowej , a konsekwencje za to w skali Wysokomazowieckiej. Czyli mała szkodliwość spolęczna czynu. Myślę że jeszcze z jeden komentarz Pana Białego i ZBIELEJESZ.

~ Plotek | 05.04.2011 22:06

Słyszałem na mieście , że w Rynku i okolicach Rynku caly handlujący biznes narzeka na dochody i spadek obrotów w związku z rozwojem zachodnich sieci handlowych typu Biedronka, Polo itp. Ponadto poczynania straży miejskiej tez przyczyniły się że szczególnie klijenci z poza miasta wolą się zaopatrywać na Białostockiej gdzie nikt nie karze ich mandatami.Jak widać historia lubi się powtarzać kiedyś za komuny zlikwidowano targowisko w mieście, a za Siekierki i Sokolika ograniczy się rodzimy handel w centrum miasta. Chciałoby się powiedzieć polityka i zarządzanie na medal., może nawet srebrny.

~ 997 | 05.04.2011 22:25

Ty Plotek, pomyśl trochę - mamy wolny rynek. To ludzie wybierają gdzie chcą kupować, a tak się składa, że na mieście od jakiegoś czasu miejsc parkingowych przybyło. Przecież niedawno ktoś tutaj pisał, że zewnętrzny kapitał dla miasta jest super - to widzicie jak to jest!!!

~ Plotek | 05.04.2011 22:40

Ty 997 cudowna ręka wolnego rynku to już przeszłość , a kapitał zewnętrzny człowiecze jest dobry w rowój przemysłu i nowych technologi , a w handlu to sobie poradzimy sami , myślę że taki sposób myślenia nie przyspoży ci zwolenników wśrod miejscowego biznesu i osób wynajmujących lokale w centrum miasta.
,

~ Helmut | 05.04.2011 22:44

@997 coś Ci się pomyliło po remontach przez szerokie chodniki w centrum ubyło miejsc parkingowych. Zgadzam sie z Panem Białym, jesli ludzie muszą wydawać sporo na życie to zaczynają oszczędzać na dobrach szybko zbywalnych dlatego w sklepach osiedlowych obroty spadają. Wpływ na to maja rachunki płacone ZWKIEC i przerózne podatki w produktach dla państwa. Jesteśmy dojeni ze wszystkich stron.

~ Wars | 05.04.2011 23:12

A ja do Czarnego. Ty Czarny a u Siekierki to nie jest ten sam główny wykonaWca co u pana Jurka , myśl co piszesz to jak ktoś napisał ten komentarz to NOKALT..

~ wm | 06.04.2011 20:22

co do meritum sami widzicie że mylić się jest rzeczą ludzką natomiast kłamać demokratyczną, te informacje o ilości uzywanego paliwa przez wodociagi, raporty z kontroli oraz wysokie ceny przede wszystkim wody i ciepła potwierdzaja żeby co najmniej zastanowic nad sposobem zarzadzania naszym miastem. czy aby ktoś na nas nie pasożytuje?

~ Wojtek | 06.04.2011 21:00

~ Plotek - dokładnie o tym targowisku mi dziadek opowiadał co tam milicja robiła żeby nikt nie przyjeżdżał itp i je zamknięto, tata też to co raz wspomina i dlatego twierdzi ze ci ludzi którzy rządzą naszym miastem to są z rodzin tych którzy kiedyś przyczyniali się do upadku działalności ludzi itp, i tak samo dzieje się teraz. komuś nic dla siebie jak najwięcej ile się da..

~ czarny | 06.04.2011 21:01

A ja do warsa. To z tego wynika że główny wykonawca tylko u tych dwóch panów robił?? Niewiem czy dobrze odczytuję intencję. Ale chodzi chyba o to że jak u pana jurka był podkreślam to "był" to pasowało wszystko a jak jest u siekierki no to już nie bardzo. Ciekawa sprawa.

~ polo | 08.04.2011 10:22

czyżby bunt mas?

~ balboa | 08.04.2011 18:09

bunt mas? nie...Biały widać dosyć inteligentnie policzkuje na argumenty rządy Siekierko, przeanalizowałem właśnie wyniki wyborów, 4 lata temu siekierko prawie 87 % poparcia teraz 68%, za 4 lata może już byc różnie.

~ endriu888 | 09.04.2011 21:37

Czy prawdą jest że w Wysokim miało być wybudowane Tesco ale pan burmistrz nie wyraża zgody?

~ czarny | 09.04.2011 23:18

Co do buntu to nie bardzo rozumiem o policzkowaniu też nic nie słyszałem a co do inteligencji no to z tego co wiem to pan biały należał do samoobrony a tamte ugrupowanie nie wydaje mi się żeby dobierało swoich członków wedle inteligencji przynajmniej ja tego nie zauważyłem. a w wysokiem to zamiast tesco przydałoby się zoo i cyrk bo kilka małp tu wysiaduje i pisze bzdety podniecając się już przyszłymi wyborami.

~ Jacek | 10.04.2011 21:55

Jak widac czarny i w samoobronie byli porządni ludzie:) po tym co napisał biały, zwisa mi i powiewa gdzie on był, ważne po tym co napisał że ma poukładane w głowie. Zasiegnałem języka u rodziców co robili radni, wróbel i reszta jego ludzi za komuny, kupa śmiechu, teraz to wszyscy do kościoła chodzą. żałosne, jedno im trzeba przyznac, cwani to oni są.

~ emieszkaniec | 11.04.2011 15:20

To my mieszkańcy wybraliśmy Radę Miasta i Burmistrza. W poprzednich wyborach popierałem Siekierkę i oddałem na niego swój głos ale ostatnio głosowałem na Białego, chociaż nie darzę go osobiście sympatią wiedząc kto nim kieruje tj. Pan Prezes Mlekovity i Wódz. Argumenty podane przez Białego są niestety prawdziwe i przez to cierpimy wszyscy. Opłaty w naszym mieście są podobne a nawet wyższe niż w dużych aglomeracjach, a zarobki mamy takie jak mamy !!!.

~ mieszkanka | 11.04.2011 17:58

Panie mieszkańcu, widzę że zupełnie nie znasz BIałego, byłam u jego komtecie wyborczm i zapytaj się tych co byli tam również czy Biały komukolwiek pozwoli sobą kierować on robi to co uważa za słuszne i jest w tym konsekwentny,

~ Stanisław | 11.04.2011 21:10

no ładnie ponad 179 000 zł za kamerki na rynku!!! Co i kogo na rynku piłsudskiego chcą oni oglądac? Gdzie są radni? nie chcecie interweniowac, łatwiej będzie was mozna zmienic po wyborach, rachunki za straż miejską i te kamerki wystawimy po nastepnych wyborach

~ Szymek | 12.04.2011 01:56

Ej Ludziska! Robicie zarzuty Białemu że popierają go Sapiński, Targoński, Wódz, Nowacki? To są mądrzy i chyba najbardziej przedsiębioczy mieszkańcy naszego miasta.
I nie che mi się nawet myśleć jak wyglądałby nasz grajdoł bez tych postaci! Pewnie że każdemu osobno coś tam można wytknąć, ale oczami wyobraźni usuńcie Ich firmy z krajobrazu Wysokiego? I co widzicie siedząc na swych nocnikach?
Nasz szacowny burmistrz nie ma głosu poparcia nawet jednego większego przedsiębiorcy z naszego miasteczka.
A ja dziwię sie bardzo jak można wybierać na radnych ludzi, któży w życiu niczego się nie dorobili, nie mją pojęcia o zarządzaniu firmą czy przedsiębiorstwem a pzecie miasto to coś przybliżonego.....
Pomyślcie oddajemy nasze pieniądze w zarząd dla emerytów, rencistów i nieudaczników zastraszonych i podnoszących rękę jak burmistrz każe!!

~ adwocent | 12.04.2011 19:17

Hehehe. Ty chyba szymek z dobrze zakrapianej imprezy wróciłeś sądząc po godzinie dodania durnego komentarza albo cały dzień siedziałeś i dopiero po północy coś się przyśniło i do kompa. Znam akurat niektóre wymienione postacie no i po części się zgadzam że są to mądrzy, chytrzy, przewrotni ludzie. Aaaaa przedsiębiorczy też zwłaszcza i przede wszystkim a już najbardziej dla siebie i najbliższych rodzin bo dalsza to już się nie liczy. A ich zasada którą się kierują i którą osobiście słyszałem brzmi: "Kochaj bliźniego swego dotąd aż spadnie ostatnia koszula z niego" I jeszcze parę innych haseł z ich ust płynęło ale to kiedy indziej...

~ adwocent cd. | 12.04.2011 19:30

I mi tez nie chce się myśleć jakby wyglądałby nasz grajdoł pod ich całkowitą dyktaturą (bo jakąś władzę i tak już mają u siebie na ranczach) Wtedy jakby coś się nie spodobało to nie byłoby "wypier... z mego zakładu tylko poszliby o krok dalej wypier... z mego miasta". Już my znamy tych cwaniaków.

   
12

Dodaj komentarz:

* oznacza wymagane pole
Portal Wysokomazowiecki nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi publikowanych przez Czytelników. Osoby, które zamieszczają wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich, mogą ponieść z tego powodu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Ogłoszenia

Sprzedam lub zamienię(Nieruchomości)17 maj
Przewracarka ROZBIJAK 4 GWIAZDY(Rolnictwo/Zwierzęta)16 maj
KOŚARKA DYSKOWA JF 2000(Rolnictwo/Zwierzęta)16 maj
BECZKOWÓZ 6000LITRÓW(Rolnictwo/Zwierzęta)16 maj
Płyty kamienne(Budownictwo)16 maj

Katalog firm

PHU Netkomp
Wysokie Mazowieckie
Sklep ALF
Szepietowo
Grants I
Łomża
Zespół Muzyczny Kors
Bielsk Podlaski

Sonda

Czy na stacjach paliwowych w powiecie można bezpiecznie tankować swoje pojazdy?

© 2006-2012 Portal Wysokomazowiecki - www.wysmaz.pl